Monday, December 13, 2010

Rasa Bodoh

Pagi Isnin ini, aku terasa loser.

A complete loser.

Padanlah hati tak tenang je.

"Sayang, hati ni macam tak tenang la.." aduku pada Suami.

"Sebab tak habis bayar hutang PTPTN kot," selamba beliau membalas T_T

Tapi memang betul, kalau hidup berhutang memang hati susah nak tenang. Even ibu mertua pun cakap, pahala amalan kita takkan meningkat selagi masih ada hutang yang belum dilangsaikan.

But, it's not just that.
.
.
.

Bodohlah.

*sobs*

KENAPA AKU HANYA TAHU MAMA DEMAM KUAT HANYA SELEPAS MEMBACA BLOG ADIK????
:'(

Ya.
Aku memang tamak.
Tamak nak mampos.
Aku mahu menjadi kesayangan Mama.
Aku juga mahu menjadi kesayangan mertua.
Juga kesayangan Suami.
Juga kesayangan kawan-kawan.
Aku mahu semuanya.
Aku mahu semuanya KEKAL SAMA tanpa mengira siapa aku kini.

Biarpun sudah berumahtangga, aku masih mahu menjadi orang pertama yang tahu apa-apa berita di rumah Mama. Macam dulu-dulu.
Masih berasa aneh jika tidak diajak bergelak ketawa lepak sana-sini dengan kawan-kawan.
Tak sedar diri.
Tak sedar status bukan lagi seperti dahulu.
Tak sedar untung status yang telah berubah itu menganugerahkan Suami yang sangat menyayangi.

Masih berasa ralat sekiranya tidak dapat bersama-sama Mama di hari-hari penting.
Masih merasakan bahawa AKU PERLU TAHU SEGALA YANG BERLAKU DI RUMAH IBU BAPA.

Tamak. Sedangkan hal rumahtangga sendiri belum terurus sempurna.



Tak kiralah bodoh. Dia ibu aku.
Dan hari ini aku terasa bodoh gila bergembira ke sana sini dalam pada orang tuaku sakit di rumah. Yang aku tidak tahu langsung kerana bertangguh-tangguh menghubungi mereka.



3 comments:

zella y said...

tenang ok...
belajar dr kesilapan...
jgn stress2...

Fnd Rocka said...

Belikan mak blackberi..supaya beliau boleh tweet dlalu hal2 rumah

FAA said...

hope mama you sihat.